Ako sú technicky vybavené Colná správa a polícia na vlnu imigrantov na Slovensku?

7. júla 2015, janikkarol, Nezaradené

Húfy nešťastníkov, ktorí utekajú do Európy z vojnou zmietaného Iraku a Sýrie, v snahe zachrániť si holý život, sa stávajú nekontrolovaným problémom!Nekontrolovaným, ale kontrolovateľným, keby…

Bojovať proti nelegálnej migrácii technickými prostriedkami na úrovni stredoveku, asi naozaj nepôjde.Značná časť utečencov je prevádzačmi nakladaná na kamióny a do železničných vagónov a takto si ich posúvajú z ruky do ruky, takto za nich inkasujú peniaze tiež z ruky do ruky, kým sa aspoň tej šťastnejšej časti z nich nepodarí dostať do európskej krajiny, ktorú si vysnívali.

Hrdíme sa, úplne  oprávnene tým, ako máme zabezpečenú schengenskú hranicu s Ukrajinou, ale to, čo sa nám deje na maďarských hraniciach, nielenže nemáme pod kontrolou nijako, ale o tom ani netušíme.Pritom rozhodujúca vlna migrantov smeruje na západ, alebo severozápad Európy práve tadiaľto.Ak prekročia hranicu našej republiky a náhodou ich polícia zadrží vo vnútrozemí,je veľmi ťažké vrátiť ich v zmysle readmisnej dohody nazad do Maďarska, pretože naše úrady nie sú v stave Maďarom dokázať, že k nám vstúpili práve z ich krajiny.Iba ak by sa samotní utečenci k tomu priznali.Ale táto predstava je skutočne scestná, lebo tí chudáci často nevedia ani to, či sa už nachádzajú v Európe.

Keď som sa minulý týždeň vracal z Istanbulu autom domov, prešiel som asi 1 500 kilometrov.Za tento čas som prešiel časť Turecka, Bulharsko, Macedónsko, Srbsko, Maďarsko.Ak nerátam hraničné kontroly, na celej ceste zastavovali policajti autá, zrejme merajúc rýchlosť, jedine v Macedónsku.Našu hranicu som prekročil v Komárne a po Nitru, čo je asi 70 kilometrov, merali policjati rýchlosť na 3 miestach.Jeden stacionárny a dva mobilné radary!Ďalších 5 policajných áut som stretol cestou!

Nie je tomu tak dávno, keď ma v Bratislave na bývalom hraničnom prechode zase kontrolovala hliadka colníkov, položiac “zákernú”otázku, čo dovážam z Maďarska! 11 rokov po vstupe oboch krajín do Európskej únie!!!

Pred rokom zastavila polícia spoločne s Inšpektorátom bezpečnosti práce môj súkromný malý nákladiak a ja som nadobudol istotu, že pri takýchto akciách ide naozaj len a výlučne o vyberanie pokút!Zaujímalo ich všetko možné, tachografom počínajúc, po brzdové svetlá končiac.Ale to, čo veziem na korbe, ich nazaujímalo vôbec! Mohol som tam mať 20 migrantov a bol by som s nimi kľudne prešiel celé Slovensko, možno až do Švajčiarska, kam som smeroval.Na dverách som mal colnú plombu a tej sa samozrejme neodvážili chytiť, nieto ju zvesiť.

Ak majú colníci slúžiť na kladenie prihlúplych otázok, ak má polícia jedinú náplň vyberanie pokút, potom sú to pre nás, ktorí platíme dane, veľmi drahé hračky!Kým nebudú colníci vybavení mobilnými rentgenmi, ako sú trebárs colníci v západných krajinách, ktorými dokážu za jazdy naskenovať okoloidúce vozidlá, alebo pri inom technickom riešení aj železničné vagóny,ak nebudú policajti vybavení kamerami a ďalekohľadmi na videnie v noci a predovšetkým, ak nebudú v teréne, ale budú rozdávať často vymyslené, alebo ich šéfmi nariadené pokuty, tak sa bude plniť sen slovenských politikov.Žiadny imigrant tu nepožiada o azyl! Našu krajinu využije výlučne ako pohodlný tranzit!